De ce-mi strici cheful de vacanţă, măi hypermarket care-mi ești?

image

Chiar aşa? De ce mi-l strici? Nu-i dau numele, că toate sunt la fel. Aceeaşi Mărie, cu altă pălărie. Aceeaşi politică de vânzări sau marketing prost gândită. Sau nu, dacă se ia în calcul cifra lor de afaceri.

Nu e vorba de vacanţa mea, ci a buburuzelor, dar când au ele, am şi eu. E aşa plăcut să scapi de trezitul dimineaţă, cu ochii lipiţi şi părul vâlvoi, de maratonul de a fi gata în timp util, de corvoada temelor făcute cu chef sau nu, sau de tot ce implică anul şcolar. 

Şi când în sfârşit te relaxezi şi tu ca omu’, că ţi-ai dorit-o mai abitir decât ele, în momentul în care te duci să-ţi faci niscaiva cumpărături încă de la intrare, te loveşte. Pe mine, adică. Afiş cât o uşă de intrare cu oferte de ghiozdane. Încerc să ignor, intru, apoi pac, încă o lovitură peste freză. Rafturi întregi dedicate începerii noului an şcolar, caieţele, creionaşe, liniuţe, penăraşe şi alte minunăţii făcute să ia minţile copiilor şi nervii părinţilor. Simt că-mi creşte pulsul. Trec mai departe şi ce să vezi, „mirificul vis” continuă. Uniforme, şorţuleţe, ciorăpei, cămăşuţe. Ca să vezi, cămăşi albe din alea mari, largi, cu mânecile legate la spate, n-am văzut. Astea ar fi trebuit să fie primele, chiar lângă oferta de ghiozdane.

Şi pe măsură ce treci pe lângă aceste rafturi sau printre ele, ca o rachetă, că nu ţi-e gândul la aşa ceva, ci la nişte cărbuni de grătar şi ceva bere, începe miorlăiala caracteristică, pe două voci, cât de mult şi-ar dori cel puţin câte o bucată din fiecare, mai puţin ghiozdanul. Şi tu, părinte responsabil care eşti, înghiţi în sec la micii pe care îi şi vezi sfârâind sau la berea rece (asta dacă mai ajungi să le cumperi), îţi recalculezi rapid opţiunile. Şi banii din buzunar. 

Măi fraţilor, îmi stricaţi cheful de vacanţă tocmai de la mijocul lunii iulie?

Că exact din momentul ăsta au început. Nici nu guşti bine din plăcerea vacanţei şi ei hop, „călare” pe psihicul tău. Efectiv nu ai cum să îi ignori şi chiar dacă nu acţionezi imediat, sămânţa e plantată adânc în subconştientul tău. Că trebuie să te pregăteşti. La mine, de două ori.

La fel şi de Crăciun. Văd ornamente şi accesorii încă din toamnă, şi mă deprimă, când mă gândesc că a mai trecut un an. La Paşte se repetă figura, că doar n-o să-şi iasă ei din mână. Nici nu s-a topit bine ultima fărâmă de zăpadă, că deja văd ouă colorate de toate dimensiunile atârnate peste tot. De decor bineînţeles. 

Chiar toate trebuie să fie pe rapid înainte? Eu încă visez la vacanţă. Doar e august.

foto:mujo.ro

Fabiola Ion

Fabiola Ion

Îmi place să râd. Mult, sincer şi cu oameni cu drag de viaţă. Am şi plâns dar rimelul curs pe obraji nu se asorta cu sufletul meu. Îmi place să mă joc cu cuvintele, să le potrivesc zâmbetului şi să transmit mai departe starea de bine. Sunt soţie şi mamă de două buburuze, ele mă inspiră dar mă şi transpiră, iar ziua în care să spun că mă plictisesc încă nu s-a inventat.
Fabiola Ion

Ultimele postari ale lui Fabiola Ion (vezi toate)

by

Fabiola Ion

Îmi place să râd. Mult, sincer şi cu oameni cu drag de viaţă. Am şi plâns dar rimelul curs pe obraji nu se asorta cu sufletul meu. Îmi place să mă joc cu cuvintele, să le potrivesc zâmbetului şi să transmit mai departe starea de bine. Sunt soţie şi mamă de două buburuze, ele mă inspiră dar mă şi transpiră, iar ziua în care să spun că mă plictisesc încă nu s-a inventat.

12 thoughts on “De ce-mi strici cheful de vacanţă, măi hypermarket care-mi ești?

  1. Dacă nu ne vom bucura de ce este ACUM şi AICI…vom fi tot timpul nevricoşi, nemulţumiţi, îngrijoraţi de un presupus viitor… Viitorul nu există decât ca prezent, aşa încât să nu ne facem griji, doar PREZENTUL există cu adevărat. Restul este iluzie, amagire, vis…nebunie, sunt gânduri DESPRE, în loc să ne bucurăm de ce ESTE.

  2. Uite de asta stau in casa si ma uit la Doctor Who :)) Daca ar putea, magazinele ar pune afisele chiar dupa sfarsitul anului scolar si nu inteleg de ce se obosesc atat, pentru ca scoala o sa inceapa oricum, iar rechizitele si camasile si cine mai stie ce altceva se vor vinde la fel de bine chiar si fara un afis care sa iti scoata ochii. Just sayin’!

Lasă un răspuns